تهیه انواع بستنی ها
نوشته شده توسط : محسن

بستنی ،آموزش و طرز تهیه انواع بستنی ها

بستنی ،آموزش و طرز تهیه انواع بستنی ها

آشپزی

طرز تهیه بستنی وانیل با خامه

مواد لازم:
شیر 1 لیتر(4 لیوان معمولی)
زرده تخم مرغ 8 عدد
وانیل 1 قاشق چایخوری
خامه 200 گرم(1 لیوان معمولی)
شکر 200 گرم
شربت آلبالو و کارامل به مقدار کم برای تزئین

طرز تهیه :
زرده تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کرده،هم می زنیم تا کاملا سفید و سفت و کشدار شود.شیر را می جوشانیم و کم کم روی زرده ریخته،هم می زنیم.دوباره شیر و زرده را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم.کافی است فقط داغ شود،ولی نجوشد؛بعد مایه را می گذاریم سرد شود.خامه را با آن مخلوط می کنیم و در ظرف فلزیی مناسبی ریخته،در جایخی یا فریزر قرار می دهیم.در مدت 4 تا 5 ساعت،دو سه بار آن را هم می زنیم تا بستنی بسته شود ولی یخ نزند.با قاشق مخصوص گرد و مدور گلوله هایی از بستنی را در ظرف بستنی خوری قرار می دهیم و کمی شربت کارامل یا شربت آلبالو روی آن می ریزیم.می توانیم 50 گرم از خامه را با 2 قاشق پودر قند مخلوط کرده،هم بزنیم تا سفت شده،فرم بگیرد و خامه را در قیف ریخته،اطراف بستنی را با خامه تزئین می نماییم.

طرز تهیه بستنی شكلاتی

مواد لازم:
شکلات خرد شده 115 گرم
شیر 150 میلی لیتر
خامه 300 میلی لیتر
کشمش 50 گرم
بسکویت خرد شده 30 گرم
گردوی خرد شده 30 گرم

طرز تهیه:
شكلات را با شیر در ظرف كوچكی بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید تا با حرارت ملایم گرم شود و شكلات در شیر ذوب شود. این مخلوط را كنار بگذارید تا سرد شود.
خامه را در ظرف دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. مراقب باشید خامه را بیش از اندازه هم نزنید تا به كره تبدیل نشود. سپس مخلوط شكلات و شیر را به آن اضافه كنید و مرتب هم بزنید.
مایه بستنی را در یك ظرف یا قالب مناسب كه بتوانید در فریزر قرار دهید بریزید و آن را داخل فریزر بگذارید تا زمانی كه كریستال های یخ در لبه های ظرف دیده شوند. بستنی را از فریزر خارج كنید و خوب هم بزنید سپس بیسكویت، كشمش و گردو را در آن ریخته مخلوط كنید تا در تمام بستنی پراكنده شوند. بستنی را دوباره در فریزر قرار دهید تا كاملا بسته شود. آن را با سس شكلات و بیسكویت سرو كنید.

طرز تهیه بستنی توت فرنگی

مواد لازم:
توت فرنگی
شکر:۱ پیمانه+۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو: ۱ قاشق چایخوری
نمک: ۱/۸ قاشق چایخوری
خامه غلیظ: ۲ پیمانه

طرز تهیه:
توت فرنگی ها رو به چهار قسمت تقسیم کنید و شکر و آب لیمو رو به اون اضافه کنید.با هر وسیله ای که دوست دارید مثل مخلوط کن یا چنگال اونها رو له کنید.بذارید ۱۵ دقیقه بمونه .حالا نصف این مخلوط رو در مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط کنید.این مخلوط رو به مواد توی ظرفتون برگردونید و حالا خامه رو اضافه کنید و خوب هم بزنید. به مدت ۳ ساعت اونو توی یخچال بذارید و بعد در دستگاه بستنی ساز بریزید و خوب بزنید تا نرم و چسبنده بشه.تقریباً ۴۰ دقیقه طول می کشه.حالا در فریزر بذارید تا سفت بشه.
طرز تهیه چیپسهای توت فرنگی:
این روش بیشتر یه تکنیکه تا دستور پخت.می تونید با هر میوه ای این کار رو انجام بدید.توت فرنگی ها رو خیلی نازک برش بزنید.فر رو از قبل روی کمترین دما بذارید گرم بشه.برش های نازک توت فرنگی رو روی شکر شیرینی پزی مثل شکل بچینید و به مدت ۳ ساعت در فر بذارید. بعد می  بینید که آب توتها در اومده، باید توتها حالت چیپس مانند و ترد داشته باشن اگه لازه بازم اونا رو توی فر بذارید. از اون برای تزئین بستنی استفاده کنید.

برای گرفتن فال بستنی روی لنک مقابل کلیک نمایید-----------------> فال بستنی

بستنی





:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: